Assalamu'alaikum, hai
Bila makan kacang... Tetiba teringat dengan satu info yang pernah aku terbaca di majalah iSihat... Di mana penghidap diabetes terutama jenis 2 yang makan segenggam kacang setiap hari mempunyai tahap gula dalam darah yang stabil.

Sumber gambar daripada google images
Hurmmm... Pada akulah kan... Tak salah kita mencuba. Nak-nak... Info sebegini. Just ambik makanan je pun... Daripada ambik ubat, lebih baik ambik makanan... Sebab ubat bukannya sedap pun right!

Lagi satu... Pada akulah ek... Ambik makanan lebih baik daripada ambik supplement atau ubat. Yelah... Kekadang, dengar produk itu ini hebat terus kita ambik tanpa nasihat doktor. Ada tu... Lagi mahal ubat, lagi bagus katanya. Padahal... Kita tak tahu effect di kemudian hari.

So, kena fikir dulu sebelum ambik. Pilihan ada di tangan kita. Kita berhak untuk memilih dan mencuba. Cumanya... Kena rasional dan bukannya nak sihat dalam masa yang singkat, tapi tak fikir kesannya di kemudian hari. Sesungguhnya... Bila datangnya sakit pada kita... Itu adalah ujian dari Allah buat hambanya.

Wallahu'alam.