Assalamualaikum,
Selamat Petang.

LAGU LONELINESS PUTRI ARIANI (Golden Buzzer America's Got Talent) SANGAT MEMUKAU | Baru-baru ni viral kisah seorang gadis cacat penglihatan bernama Putri Ariani yang  telah berjaya meraih Golden Buzzer di acara America's Got Talent (#AGT) Ke-18.

Dalam AGT tersebut, Putri Ariani telah membawa sebuah lagu berjudul loneliness ciptaannya sendiri. Lagu tersebut telah berjaya memukau para penonton dan juga para juri. Simon Cowell, yang merupakan salah seorang juri utama acara tersebut turut terpukau dengan persembahan Putri Ariani. Dek kerana sukakan suara Putri Ariani, dia sekali lagi meminta Putri menyanyikan sebuah lagi lagu. Lagu kedua yang berjudul Sorry Seems To Be The Hardest Word yang dipopularkan oleh Elton John juga turut menerima standing ovation daripada penonton AGT. Siap ada yang menangis.

Berulang-ulang kali Fiza layan video Putri Ariani di AGT tu tau... Sampaikan Fiza tercari-cari videonya yang lain. Dahla pandai menyanyi, mengaji pun dia bagus.

Itulah ciptaan Allah S.W.T. Semuanya indah, walaupun tak sempurna... Namun, kelebihannya telah menutupi ketidaksempurnaannya itu. Betapa hebatnya ciptaan Allah yang Maha mengasihani.

Tahniah! Buat Putri Ariani. 

Jom kita tengok lirik dan video lagu loneliness ciptaan Putri Ariani. No wonder la Simon Cowell tak teragak-agak untuk menekan Golden Buzzer buat Putri. Dia layak! Moga Putri terus maju jaya dalam mencapai impiannya. Sangat menginspirasikan.

LIRIK LAGU LONELINESS PUTRI ARIANI

Verse1

I remember when we still one
Your laugh, your voice and your bright eyes
We together in this love
Promise wil forever

Verse 2

And now you left me alone
Cause You find someone better
You're in that way with her
And one think I know

Reff

You break my heart
Break my hope
make me so down
In a lonelyness
You left me when I deep
Thought you are
My best scene
Being my prince
but I was wrong
Baby, You change a pink into the blue.

Verse3

And what does means all the things
That we have written
The great conversations and that beautiful future
perfect definition
Of sadly flower.

Sedap kan suara dia?

Nota : Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia... Takde siapa yang tahu. Sesungguhnya, kekurangan pada diri bukanlah penghalang untuk mencapai sesuatu kejayaan. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.

Sumber video | Youtube