Assalamu'alaikum, hai
Lately, banyak task nak kena siap before aku cuti panjang. Haha... Samada terus bekerja atau jaga anak. Susah tau nak carik pengasuh sekarang ni. Nak tak nak... Kenak pikir panjang... Kena pilih! Hwaaa... Tetiba pulak yer. 

Stop dulu pasal that problem... Pasal kerja. Kebiasaannya aku akan catat apa plan kerja nak disiapkan pada hari berikutnya... Kalau tak di buku... Di handphone. Biasalah... Manusia mudah lupa right. Jadinya... Tercari-carilah jugak aplikasi di play store yang boleh memudahkan aku untuk buat catatan simple. Apa yang aku nak... Aplikasi yang senang untuk digunakan, mudah dan mesra pengguna.

Alhamdulillah... Setelah tigaempat kali install dan uninstall... Jumpa jugak akhirnya aplikasi sticky notes yang menarik dan mudah untuk digunakan... Iaitu Floating Stickies.

Apa yang menarik mengenai Floating Stickies adalah seperti berikut. Hehe... Ni, best on my pendapatlah ok :)

  • Jenis terapung atau float. Kalau tak nak ia terpapar selalu just klik kat atas seperti yang ditunjukkan pada arrow pertama. Nanti ia automatik save dan hide nota kita. Sangat awesome. Hehe...
  • Then... Nak tambah note lain just klik pada simbol tambah pada note. Nanti ia akan keluarkan the next page. Mudahkan...
Alhamdulillah... Akhirnya jumpa jugak aplikasi sticky note yang memudahkan.