Assalamualaikum,
Selamat Pagi.

Sekolah Sampah, merupakan telefilem terbaru lakonan Aliff Aziz, Bella Astillah dan ramai lagi akan ditayangkan pada Sabtu ini (28 Mei 2022) jam 9 malam di Astro Citra HD. Berikut info ringkas mengenainya :-

Waktu Siaran : Sabtu, 29 Mei 2022, 9:00 malam
Rangkaian : Astro Citra slot Citra Exclusive
Penulis Skrip : Jo Sidek
Pengarah : Ebi Kornelis
Produksi : Arie Zaharie Production
Pelakon : Aliff Aziz, Bella Astillah, Aidil Astillah, Pasqueletta Joan, Nuhamizan SYahmi, Fatima Nadhira, Haiqal Saputra, dan Rubisa Tiasin.

Telefilem Astro Citra
Sumber : IG Official_storyboxstudio

Sinopsis Sekolah Sampah

Sekolah Sampah mengisahkan tentang Adam, seorang backpacker berumur 30-an menetap di Sandakan yang bercita-cita untuk mengembara ke seluruh Sabah. 

Sebelum pengembaraannya bermula, Adam mendapat tahu kisah kanak-kanak pengemis yang tidak berkemampuan untuk meneruskan pembelajaran mereka di sekolah. Kanak-kanak tersebut tinggal di Kampung Sampah dan menyara hidup dengan mengutip serta menjual barangan terbuang. 

Untuk memberi kesamarataan dalam pendidikan kepada mereka, Adam nekad mendidik anak-anak itu dengan membina Sekolah Sampah sehingga mengorbankan impian pengembaraannya. 

Pengorbanan ini dibantu oleh salah seorang muridnya, Erna yang juga mengambil bahagian dalam mengajar rakan-rakannya yang tercicir dalam pelajaran. Dengan usaha membangunkan Sekolah Sampah, Erna telah mengirimkan sepucuk surat kepada pemimpin tentang kewujudan sekolah tersebut. Apakah reaksi pemimpin tersebut? Adakah pengorbanan dan perjuangan Adam itu diterima ramai? -Sumber : femagonline

Nak tahu jalan ceritanya bagaimana, kenalah tunggu masa tayangannya nanti pada Sabtu ini (28 Mei 2022) jam 9 malam di Astro Citra HD.

Selamat menonton semua! Macam menarik kan jalan ceritanya. In Shaa Allah, kalau ada kesempatan nanti bolehlah tengok.

#telefilemastrocitra
#sekolahsampah