Buah Untuk Elak Keguguran?

Buah Untuk Elak Keguguran? - Assalamualaikum, hai... Wordless Wednesday untuk minggu ni. Sedikit info buat mereka yang hamil. Fruits to avoid Miscarriage. Terdapat 5 jenis buah-buahan yang boleh diamalkan oleh ibu² hamil untuk elakkan daripada keguguran... Di mana, ia terdiri daripada Avocado, Oren, Mangga, Ceri dan Kiwi. Sejauh mana keberkesanannya... Wallahu'alam.

Sumber dari fashiondioxide

Tapi... Tak salah kan kita cuba makan dalam diet harian kita... Buah-buahan kan banyak khasiatnya... Betul tak?

Usaha kena ada... Selebihnya kita berserah kepada Allah S.W.T. Andai kata... Keguguran berlaku jugak selepas kita menjaga baik² kandungan kita... Jangan salahkan diri atau takdir. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat HambaNYA.

Semoga bermanfaat buat kita bersama.

Dalam 5 jenis buah tersebut... Fiza tak reti makan kiwi. Huhu...

Korang pulak, bagaimana? Makan tak ke semua buah tersebut? 

Post a Comment

9 Comments

  1. waalaikumussalam. oh selama ni dah 3 kali mengandung, makan ja semua buah kat dalam gambar tu. huhuhu

    ReplyDelete
  2. Kmk x mkn cherry & avocado... hehehe

    ReplyDelete
  3. Tak pernah tahu pulak pasal buah buah macam tu. Now dapat tambah ilmu pengetahuan sikit. Thankyouuu untuk info :)

    ReplyDelete
  4. semua buah di atas tu kesukaan saya sbb tu la perut ni kekal buncit kan? hahaha...

    ReplyDelete
  5. perkongsian yang menarik dan baik. semoga kejadian miscarriage ini dijauhkan dengan bakal ibu semuanya.

    ReplyDelete
  6. semoga bermanfaat k kawan2 yg belum ada zuriat.. semoga dipermudahkan urusan cdak..

    ReplyDelete
  7. buah-buahan segar ni banyak khasiat semulajadinya kan :) kak ana pun suka makan buah-buahan ni fiza :)

    ReplyDelete
  8. Terima kasih share kak. Boleh dijadikan panduan untuk ibu mengandung dan boleh tambah ilmu untuk orang lain juga.

    ReplyDelete

Terima Kasih! Kerana sudi memberi komentar di blog Fiza. Komen yang baik-baik aje. #budibahasabudayakita

fizalinolie@gmail.com