25 July 2019

Leceh!

Leceh! | Assalamualaikum, di luar mendung, begitu jugak perasaan ini. Entahla... Ingin meluahkan perasaan sebenarnya.

Sumber imej dari thestar

Dari permulaan projek rumah Fiza dibuat lagi, dah banyak kali daftar untuk pemasangan elektrik melalui projek kampung. Proses bermula dengan berjumpa ketua kampung. Isi borang banyak kali mengikut prosedure kononnye. Procedure la sangat.  Still NAMA TERCICIR. How come Arghh? Sedangkan Fiza tengok, rumah jauh lagi nak siap... Jika nak dibandingkan dengan rumah kami... Ok je dah dapat bekalan elektrik. Tak kurang tu... Rumah yang separuh lantai dan separuh dinding je pun, ok je dah ada elektrik. Bagaimana ek dorang survey. Adakah PILIH BULU.

Pengurusan Kampung Bermasalah

Ni masalah pengurusan kampung sebenarnya, bukan SESCO. Pengurusan kampung tak sama. Banyak sangat masuk campur... Ketua kampung Kejap kata ni, kejap kata tu. Isi borang tak tau berapa banyak kali dah. Masih nama takde dalam senarai pemasangan elektrik. Buat permohonan rayuan pun sama... Sedangkan orang yang lewat daftar... Ok je.. Siap dah pemasangan elektrik di rumah dorang. Apa ye masalah sebenarnya.

Ni dengar cerita tunggu fasa kedua. Tunggu dan lihat jelah... TERSENARAI KE TIDAK.

Bila buat aduan kang, kita pulak dipersalahkan. Nanti mesti ada yang mengata. Kalau nak cepat... Tak payah tunggu projek kampung. Daftar terus. Kan?

Ye... Tidak dinafikan. 100% Betul. Tapi... Memandangkan ada kemudahan lagi menjimatkan, apa salahnye kita gunakan peluang yang ada.

Bukan nak kata apa... Banyak kali dah tau isi borang. Kalau memang yang terpilih tu sama macam kita. Takdelah terkilan. Ni nampak sangat memilih. Rumah tak siap lagi, tapi elektrik dah masuk. Apa cerita?

Hai... Entahla. Entri sekadar meluah rasa terkilan. Kang banyak cakap... Susah gak. Betul tak?


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih! Kerana sudi memberi komentar di blog Fiza. Komen yang baik-baik aje. #budibahasabudayakita

fizalinolie@gmail.com