Assalamu'alaikum
Juara musim pertama pelamin fantasia rasanya siapa yer untuk tahun 2015? Pada yang mengikuti program tv pelamin fantasia yang bertemakan 10 pasangan, 1 impian tersebut... Bersiaran setiap malam Sabtu dan Ahad jam 9 malam di Atro Ria pastinya dah boleh agak dah siapakah yang wajar dinobatkan sebagai juara musim pertama kan...

2 pasangan je lagi berentap malam ni iaitu Syawal dan fiqa... Fadly dan Diana. Huhu... Kalau tanya aku, pastinya aku akan pilih Syawal dan Fiqa sebagai juara pelamin fantasia musim pertama 2015. Why? Sebab dari first episod until last... Dorang still dapat mengharungi setiap cabaran even Fiqa mempunyai masalah pendengaran dan bisu. Tapi... Itu kata aku... Juri pulak bagaimana kan... Alhamdulillah... Sangkaan aku betul rupanya. Syawal dan fiqa telah dinobatkan sebagai juara pelamin fantasia... Walaupun cabaran pertama kalah satu mata dengan fadly dan diana. Seri pada cabaran kedua dalam studio. Namun, cabaran ketiga membuatkan mereka mampu mengalahkan fadly dan diana.


Sumber dari google

Berdasarkan apa yang aku google, berikut adalah sedikit biodata ringkas Syawal dan Fiqa.
Profil Ringkas Syawal dan Fiqa Pelamin Fantasia. Nama penuh Syawal ialah Muhammad Syawaluddin Bin Ghazali. Berumur 26 tahun dan bekerja sebagai penternak lembu dan kambing. Manakala Nama penuh Fiqa pula ialah Norafiqah Binti Ma Hassan. Berumur 24 tahun dan bekerja sendiri.

 Tahniah buat mereka berdua.