Assalamu'alaikum, hai...
Alhamdulillah... Hari ni dah masuk hari ke-16 kita berpuasa. Tak terasa kan. Bagi ibu buyung macam aku ni. Kekadang rasa letih teramat sangat. Perut mengeras. Kekadang ketidakselesaan itu membuatkan aku tak mampu untuk berpuasa. Lagi-lagi aku still ada rasa mual dan loya walaupun tak selalu. Biasanya, bila kandungan mencecah 5 bulan... Baru aku kembali ke normal. Hilang rasa mual dan loya tu 100%. Huhu... Dugaan! Bak kata hubby... Banyak-banyaklah bersabar demi bayi yang dikandung.

Kebiasaannya lepas berbuka, bila ada masa aku akan ambik masa sikit tengok slot akasia. Kalau tak sempat pun... Akan tengok online. Tak jadi masalah pun sebenarnya kan... Yang penting, yang dahulu dan wajib... Tetap didahulukan... Right?

Bercakap pasal slot akasia... Malam ni last episod untuk slot akasia kerana terpaksa aku relakan. Tak silap... Episod ke-28 ek? Lupa pulak. Mesti happy ending kan...


Iklan akasia terbaru menggantikan kerana terpaksa aku relakan pun dah ada kat tv. Tak silap... Tajuknya Rindu Awak 200%. Pun adaptasi sebuah novel dengan tajuk yang sama karya Liyana Zahim. Insya Allah... Nanti ada masa, nak jugak tonton episod 1 Rindu Awak 200%... Kalau best, confirm! layan... Sebab dengar cerita Novel Rindu Awak 200% adalah novel terlaris pada tahun 2013. Kalau dah laris tu... Confirm! Jalan ceritanya best kan. Ye tak?

Kalau menurut sinopsis Rindu Awak 200% yang aku baca... Ia menceritakan tentang Zill Faezrul Iqbal - Jiwa Armel Aisya jadi nanar apabila teringat nama ini. Bersifat tenang tapi bermulut celopar sungguh menjengkelkan hati Armel Aisya. Tapi, dia tak boleh banyak bunyi. Dia sendiri yang memilih lelaki itu untuk menjadi suaminya. 

Ibarat minyak dengan air, mereka tak boleh bersatu. Akibatnya rumah tangga mereka tidak pernah aman! Penyudahnya Armel ke utara, Faezrul ke selatan. Namun, semakin Faezrul tidak peduli, semakin sakit hati Armel. 

Misteri Faezrul yang kejap hilang kejap ada di rumah, menimbulkan tanda tanya di kepala Armel. Mustahil seorang lelaki kampung yang bekerja sebagai juruteknik mampu memiliki kereta Range Rover Evoque! 

Siapa lelaki ini? Mungkinkah dia suku sakat Jula Juli Bintang Tujuh?... Haha... Sama-samalah kita tengok nanti yer... Best atau tidak ceritanya kan...

Sumber sinopsis dan maklumat cerita Rindu Awak 200% : Myinfotaip