Assalamu'alaikum...
Alhamdulillah... Sekali lagi aku berpeluang untuk bercerita dan berkongsi cerita di ruang yang aku sendiri cipta. Hehe... Semangat ni dapat rezeki daripada pihak nuffnang. Kali ni... Cerita aku berkisar lagi tentang anak. Bukan mudah untuk mendidik anak sebenarnya... Tak semudah yang kita sangkakan. Bukan nak takutkan sesiapa. Terutamanya pada yang belum berkahwin. Tapi itulah realiti yang harus dipercayai.

Nak didik anak perlukan tahap kesabaran yang tinggi dan aku pun budak baru belajar. Masih banyak yang harus aku pelajari untuk mendidik Alia. Right now, Alia mulai memahami arahan kompleks... So, insyaAllah mudah sikit nak ajar dia benda-benda mudah step by step.  Langkah pertama yang cuba aku terapkan sekarang ni ialah belajar untuk menabung. Actually, kebetulan sebenarnya. Hehe... Boleh pulak kebetulan yer.

Haritu... Ada ceramah mengenai menabung di peringkat awal dianjurkan oleh pihak SEDC ( ***Lupa singkatan SEDC for what... ) di sekolah. Nak dijadikan cerita... Dapatlah satu tabung kids and cash satu. So... Hubby pun hadiahkan buat Alia... Dari situlah start menabung. Alhamdulillah... Dah 3 kali penuh dah. Ni nak penuhkan kali ke-4 pulak. Nanti boleh masukkan ke dalam akaun SSPN-i Alia... Untuk bekalan masa depan.


Beginilah gelagat Alia tiap kali nak masukkan coins dalam tabung. Nak jugak main dengan tabung. Habis coins mulalah carik benda lain pulak. Macam-macam peel ada...

Bilalah tabung Alia nak penuh yer?... Mana nak penuh. Main hentam je. Besar kecik syiling. Semua masuk... Ambik kau!