Assalamu'alaikum...
Baru-baru ni aku terbaca satu artikel di Majalah Rapi keluaran April bertajuk "Miliki Mata Cantik Dengan 4 Cara"... Yang aku kira bagus untuk dipraktikkan kerana... Mahu cantik tanpa perlu berbelanja mahal cuba diterapkan. I like it ^_^. Amat murah dan mudah aku kira... Dan berikut adalah panduan paling mudah terdapat dalam artikel tersebut. Aku try terangkan guna bahasa kamek empun ok!

Kaedah pertama guna ketulan ais. Letak dalam kain dan lekap je kat mata. Senang kan. Cara tok (sebutan ini dalam bahasa Sarawak) bagus untuk legakan mata yang letih.

Kaedah kedua yang sudah semestinya diketahui umum. Minum banyak air. Sik (sebutan tak dalam bahasa Sarawak) mata kelihatan sembap selain bagus untuk tubuh badan.

Kaedah ketiga pulak... Guna uncang teh. Yang tok... Kamek belum coba gik. Caranya rendam sekejap dalam air kemudian lekap di mata.

Kaedah terakhir yang biasa orang guna ialah buah timun. Hiriskan dan letak dalam peti sejuk beberapa minit sebelum ditekapkan ke mata. 

Memang mudah! Tapi... Walaupun mudah. Seriously, aku jarang mempraktikkannya. Hurmmm... Nak kena rajin ni. Lingkaran hitam kat mata macam nampak je sekarang *_*.

Haha... Ada ke bagi Rahsia kecantikan seawal pagi jam 3. Nak buat macam mana. Tengah boring lepas menyusukan Alia. Apalagi... Publish entri ler jawabnya. Kahkahkah... Sapa nak baca entri time ni.

Saja je kan... Kejap lagi penamaan calon. Tak check lagi tempat penamaan calon, tempat 
kira undi. Kalau rajin try usha belog Izan Mama Mia, dia tahu tu kat mana.

Mesti meriah esokkan.