Hola 
Di hari Jumaat yang dingin dek kerana hujan yang tak berhenti-henti dari semalam lagi, terasa lebih sayu dan hiba apabila mendapat tahu kisah sedih yang menjadi topik utama dalam akbar mymetro  hari ni...  [ 4 orang terbunuh sekali gus ].

Dipetik dari mymetro pada 2/11/2012

Satu kemalangan ngeri yang dipercayai berpunca daripada sebuah lori yang hilang kawalan akibat masalah teknikal yang akhirnya merempuh sebuah Produa Viva milik seorang tukang gunting, Shafie hamid serta isteri dan dua orang anaknya.  إنّا لله وإنّا إليه راجعو  "sesungguhnya kita semua adalah milik Allah dan kita semua akan kembali kepada-NYA".

Hakikatnya, kita tidak tahu akan bila ajal kita menjemput. Bila, bagaimana dan di mana... Hanya Allah yang tentukan. Sesungguhnya kehidupan di dunia ini hanyalah pinjaman semata-mata. Tetiba aku terfikir... Bagaimanalah nasib aku nanti? Adakah amalanku cukup untuk menemuiNYA?.

Andai kita tahu bila kita akan mati, pasti kita sentiasa menjaga amalan kita. Betapa agungnya Allah menduga iman kita sebagai manusia... Yang dok sibuk mengejar kenikmatan duniawi.

Subhanallah!