Assalamualaikum ^^

Minggu ini merupakan minggu ke-16 kandungan ku. Fuhh!! Semakin hari semakin membesar janin di dalam perutku. Sekarang saiznya sudah meningkat sepanjang 16cm... Aku sungguh gembira. Namun, dalam kegembiraan ada jugak perasaan takut menerjah... Ekeke... Apa tak nyer... First baby lah katakan. Langsung takde pengalaman.

Namun, aku banyak mencari maklumat di google tentang mengandung. Hehehe... Terima kasih Mr. Google.

Sumber gambar : Google Image

Selain itu jugak... Selera makanku semakin pulih... Alhamdulillah. Dulu, minggu pertama hingga minggu ke-12... Selera makanku jatuh merudum sehingga berat badanku menurun secara drastik. Alhamdulillah, kini semakin naik sebanyak 1.5kg... Sekarang berat badanku 45.5kg. Nasib baik. Kalau tak, pasti kena sound dengan nurse.... Sebab berat badan yang menurun tak baik untuk perkembangan bayi di dalam kandungan.

Hurmmm... Sekarang ni gak, aku mulai susah untuk tidur malam dan jugak kekadang mengalami sakit pinggang. Namun, aku cuba sedaya upaya untuk mencari masa untuk tidur dan rehat. Hurmm... Bila melalui pengalaman sebegini... Aku percaya, begitu juga yang ibu kita alami ketika mengandungkan kita. Betapa susahnya mengandung 9 bulan. Sobsobsob.... Tetiba je tersentuh hati ;(

Hakikatnya, itulah antara pengalaman yang ingin aku kongsikan untuk kali ini. Hehehe... Lain kali akan aku khabarkan lagi ok.

Terima kasih kepada yang sudi membaca  =)