Hola,

Selamat pagi semua... Hurmmm, hari ni baru dapat update blog ini dengan baik... Semalam punyalah sibuk sampai 2 entri jer dapat buat... Buat ke? atau autopublish jer? Kihkih... Jatuhla UV blog saya... Takpe, nanti naiklah kan... Yang penting kita berusaha dan dahulukan apa yang patut didahulukan... Malah yang penting gak, kita wat blog mesti happy bukan menyusahkan... kan... Betul tak?

Oppps!! tak nak cakap banyak2... So, nak citer apa kaitan entri kali ni dengan tajuknya... Semalam baca komen kengkawan dan terbaca 1 komen yang berbunyi begini haaa ajarkan mcm mane nk tag blog org yg kt shout tu n kt dlm entry...hahahha sorry sy budak baru belajar kalo tak reti tolong hanger kan hehehehe"

Saya pun budak baru belajar gak... Tapi takpe, apa salahnya kan kita berkongsi ilmu yang kita tahulah kan...

Haaa... Tulah kaitan entri saya kali ini... Nak berkongsi sedikit ilmu yang tidak seberapa ini kepada semua... Iaitu cara bagaimana nak buat tagging dalam Entri dan Shout.

Kita mulakan dulu dengan Cara Tagging dalam Entri 


First step, kita highlight perkataan yang hendak kita link atau tagging... Let Say, saya nak tag Puan Atiey... So, saya highlight kan perkataan Puan Atiey .... Simple kan...


Kemudian... Second step pulak... Selepas highlight, klik pulak pada link... Then, masukkan link yang kita hendak tagging. Contohnya tadi saya nak tag Puan Atiey. So, saya akan masukkan Url Blog Puan Atiey di bahagian Web Address... Selepas tu... Klik ok... Dah! siap... Macam mana boleh tak? Senangkan... Simple baitu... Hehehe.

Ok, seterusnya... Kita pergi pulak cara tagging di dalam shout

Taip jer apa kita nak tag kat kawan kita. Let say saya nak tag Puan Kutu... Taip gini ha " Muni... awak kena tag [ taip atau copy jer terus link yang ditag di sini ] Hehehe... Jangan Marah".

Pastu... nanti kat shoutbox... Jadilah macam ni haa.... " Muni... Awak kena tag [link] Hehehe... Jangan Marah ". Nanti bolehlah kawan kita klik pada [link] untuk lihat apa yang kita tagging...

Hurmmm... Simple kan... pasti ramai yang dah tahu... Selamat mencuba dan mempelajarinya... 

Sesungguhnya proses belajar itu tidak akan habis selagi nyawa dikandung badan... Untuk menjadi insan terbaik... Kita tidak akan berhenti belajar dan memperbaiki kelemahan diri...

Adehhh! Lapar... Nak wat breakfast kejap... Jom!!
 Suka Tak?