Assalamualaikum,
Selamat Malam.

SALAM RAMADAN 2024 | Syukur atas nikmat yang telah Allah kurniakan, sekali lagi kita dipertemukan dengan bulan Ramadan yang penuh berkat. Salam Ramadan buat semua. Semoga tahun ni ibadah kita lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya. In Shaa Allah... Aamiin.

Alhamdulillah... Tahun ni merupakan tahun keempat Fiza, suami dan anak-anak berpuasa di rumah sendiri. Harini dah hari ketiga puasa. So far, masih lagi kekalkan momentum... Pilih untuk masak sendiri untuk berbuka. In Shaa Allah... Kalau ada pun sekali sekala je kot ke bazar. Macam tahun lepas, rasanya dua atau tiga kali je membeli di bazar. Tu pun encik suami yang turun... Sebab Fiza tak suka di tempat yang crowded. Menu yang dibeli pun masa tu... Cuma ayam panggang je. Kuih muih memang tak beli... Sebab kami berbuka, lepas makan kurma... mesti makan nasi terus. Makan kuih pun... Bila berbuka di rumah mak.

Info

Kenapa tak membeli di bazar? Masing-masing ada alasan yang tersendiri right. Tak perlu la Fiza nak nyatakan satu per satu apakah sebabnya. Okeh! Korang pulak macam mana, beli di bazar ke... atau masak sendiri?

Apa-apa pun, masing-masing ada pilihan kan. Apa yang penting ada lauk untuk berbuka. Pada Fiza, makan seadanya... Lebih afdal. So far tiga hari puasa takde lagi berlakunya pembaziran. Semoga berkekalanlah hendaknya. Bila makan dan tengok TT suasana Ramadan di Palestine... Fiza jadi rasa tak sanggup nak berbuka dengan lauk pauk yang banyak. Tiap kali tengok TT di Gaza, Fiza jadi sakit dada... Allahu Akbar, hanya mampu doakan untuk dorang semoga dipermudahkan urusan dan boikot selagi boleh.

Takde benda sangat nak share buat masa ni. Just nak ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa buat korang. Semoga ibadah kali ni lebih bermakna buat kita semua hendaknya.