Assalamualaikum,
Selamat Petang.

CARI RENTAK UNTUK KEMBALI BERBLOGGING | Bulan Oktober dah. Dah sebulan lebih dah tak update blog. Allahu Akhbar, tahun ni memang jarang betul aktif di media sosial. Sebenarnya, tak ada idea nak update... That why menyepi. Hehe... Pendek kata, ketandusan idea sebenarnya. Bila menaip, asyik delete je. Sudahnya tak jadi nak update. Begitulah kisahnya, kenapa lama menyepi.

Banyak keburukan tak update blog ni sebenarnya. Paling utama, income Adsense... Confirm! jatuh dah. Sekarang lagila, banyak betul perubahan algorithms google. Memang jauh betul dah ketinggalan. Tapi, takpe... Serah kepada pemberi rezeki. Jika dah tertulis rezeki kita, tak kan ke mana jugak kan.

Blog

Part income tolak ketepi, yang penting enjoy menulis. Cuma tula, bila dah lama tak share sesuatu di blog... Pageviews pun turut terkesan. Jatuh ke gaung dalam kau... Haha. Nak naikkan balik, kenalah gigih usahakan. Tapi takdela sampai memaksa diri. Relax... Betul tak?

Korang apa khabar?

Maaf tau pada yang komen dan follow blog Fiza, tak berkesempatan lagi nak reply satu per satu. In Shaa Allah, Fiza akan balas kunjungan korang ye.

Kena cari balik rentak untuk menaip ni. Begitulah lumrah kehidupan kita sebagai manusia. Ada hari kita gembira, ada hari kita sedih, ada masa kita rajin... Ada masa kita down. Ada masa kita betul-betul bersemangat. Kan? Tapi kita tak boleh berlama-lama dalam fasa tu semua... Terutamanya dalam fasa-fasa yang negatif. Nanti tak jadi apa.

Orang tak dapat nak bantu kita. Kita sendiri yang kena bangkit. Semua tu tentang pilihan. Pilihan di tangan kita sendiri. Betul tak?