Assalamu'alaikum, hai...
Selamat berhujung minggu. Alhamdulillah... Berkesempatan jugak untuk update blog pagi ni. Alia still tidur... Tu yang membuatkan aku ada masa untuk jenguk blog pagi ni. Hehe...

Before ni... Ada rakan bagitau... Minum susu anmum akan membuatkan bayi besar dalam kandungan. Betul ke? Hurmmm... Entahla. Time mengandungkan Alia dulu... Biasa je. Berat Alia 2.79kg je pun. Aku minum susu anmum non stop masa tu. Hari-hari minum 2 gelas susu. Sekali belah pagi dan sekali before tidur. 


Pregnant kali ni pun aku pilih susu anmum jugak sebagai minuman utama masa mengandung... Aku beli yang perisa original... Yang tu jela anak tekak aku boleh terima. Masa trimester pertama haritu... Ada jugak nak try yang perisa mangga. Tapi takut anak tekak tak boleh terima... So, malaslah nak try.

Pada aku... Sebenarnya... Tak kisah pun jenama apa susu yang nak diminum... Janji kita dan bayi sihat. Dah syukur dah... Bab-bab baby besar tu. No komenlah. Cuma... Pesan mak aku yang ada pengalaman melahirkan anak 9 orang... Kalau tak nak bayi besar sangat dalam kandungan... Jagalah makan. Ambik makanan yang berkhasiat dan dalam kuantiti yang sederhana... Walaupun hakikatnya... Masa mengandung, nafsu makan kita kekadang melampau jugak. Haha... Betul tak?