Assalamu'alaikum, hai...
Selamat pagi... Hari Ahad confirm ramai yang ambik peluang pergi jalan-jalan kan... Tapi, berlainan dengan aku dan Alia. Terpaksa duduk rumah. Hubby ke Kuching ada urusan. Nak tak nak... Sabo jelah. Berikutan kes pagi tadi kisah Alia yang tak pernah-pernah tu... Aku terus tak boleh nak lelapkan mata. 

Jadinya... Capailah majalah iSIHAT untuk dibaca. Kata orang membaca boleh membantu untuk memudahkan kita tidur. Tak kisahlah... Lagipun dah nak subuh.

Bacalah majalah. Tertarik pulak dengan satu info ni... Pada halaman 12 yang mengatakan mengenai keburukan tabiat mengigit kuku. Di mana penelitian di Rusia mendapati kanak-kanak yang gemar mengigit kuku boleh menyebabkan IQ turun secara drastik. Kononnya berpunca daripada kotoran yang melekat pada kuku mereka ketika bermain. Hurmm... Ada logiknya jugak tu.

Sumber info daripada Majalah iSIHAT Keluaran November 2013

Teringat pulak aku someone ni... Sama belajar dengan aku dulu. Dari sekolah rendah sampailah menengah. Suka sangat gigit kuku. 

Hari-hari tengok dia gigit kuku. Tapi sekarang dah bergelar seorang pendidik. See... 

Wallahu'alam. Lama jugak tak tengok dia ek! Even sama kampung. Tapi... Tak kisahla... Sekarang zaman canggih. Boleh je berbual melalui facebook. Ye tak?