Assalamu'alaikum...
Sambungan kisah episod 12... Akhirnya Iffa kembali ke rumah ibu tirinya. Seperti biasa... Iffa disambut dengan makian Ibu dan kakak tirinya sebelum dibenarkan masuk ke dalam rumah.


Di rumah ibu tirinya... Iffa takde peluang untuk rehat. Iffa disuruh buat itu dan ini walaupun Adam menangis. Sian Adam. Manakala Ehsan pulak asyik menelefon Iffa untuk bertanyakan pasal Adam. Ehsan begitu rindukan Adam. Ehsan kembali mabuk dan club semata-mata untuk hilangkan rasa bosan.

Manakala... Ayu pulak try tipu ibu mertua dia kata keluar nak jumpa kawan dia. Kata ada kawan excident. Sebaliknya berjumpa dengan kakak tiri Iffa. Biasa dendam menguasai jiwa. Bergosip lagilah pasal Iffa. Sementara di rumah... Rizal bertanya itu dan ini ke mana Ayu pergi. Tetiba Ayu tercegat di depan pintu lalu masuk mencelah. Pandai sungguh berlakon haish!

Kemuncak teduhan kasih episod 13 berakhir apabila Ayu terlanggar Ehsan di shopping komplek seraya berkata... Begitu kacaknya Ehsan. Dalam masa yang sama. Rizal juga berada di situ. Apakah yang berlaku? kenalah tonton episod 14 teduhan kasih malam esok.  Hehe...