Assalamualaikum^^

Apa khabar semua? entri kali ini fiza ingin menjawab persoalan yang diajukan oleh rakan saya di Facebook. Walaupun hakikatnya apa yang fiza kongsikan ini mungkin dah menjadi cerita lapuk dan infonya pun senang didapati di google.... Namun, kerana tidak ingin menghampakan harapan para sahabat... Jom! Baca info di bawah... Hehe!



Jika kengkawan suka berkongsi kemeriahan, produk dan trend terkini dengan rakan-rakan, Churp Churp adalah jawapannya! Komuniti yang memberi ganjaran kepada pengaruh media sosial seperti anda untuk meyebar mesej-mesej tentang berita terkini, kempen-kempen dan acara-acara! Sebagai seorang ahli, anda berhak menyertai peraduan-peraduan dan acara-acara yang dianjurkan dari masa ke masa untuk anda berkenalan dengan Churpers lain! Anda akan dapat notifikasi emel tentang berita-berita dan acara-acara terkini dari masa ke masa. Hebat, kan?



Sudah tentu! Anda boleh sertai Churp Churp sekiranya anda adalah pengguna media sosial! Jangan risau jika anda tiada akaun Facebook atau Twitter, anda masih boleh berkongsi melalui platform lain contoh: Blog, Instant Messenger dan lain-lain lagi! Sudah tentunya, lebih platform = lebih cara untuk kongsi = lebih ganjaran!

Adakah ini bermaksud saya akan menghantar spam kepada rakan-rakan saya dalam bentuk iklan?

Tidak! anda dibenarkan untuk memilih seberapa kerap anda ingin menyebarkan mesej-mesej juga mesej yang manakah lebih menarik perhatian rakan-rakan anda! Tapi sudah tentunya anda boleh menyebar seberapa kerap yang anda ingin untuk pendedahan maksimum!
  1. Bagaimanakah saya mula menggunakan Churp Churp?

    Pendaftaran Churp Churp sungguh mudah, semacam ABC! Anda boleh daftar menggunakan sama ada akaun Facebook anda atau akaun Twitter anda. Ikutilah arahan yang dipaparkan dan secara rasminya anda jadi seorang Churper! Klik sini untuk mula!
  2. Bagaimanakah ChurpChurp berfungsi?

    Adanya dua cara untuk anda menyebarkan mesej-mesej kepada rakan-rakan anda: Social Sharing dan Social Sedding. Anda dapat mencari Social Sharing kempen pada Laman Utama Churp Churp dan anda bolehlah berkongsi kempen serta-merta! Untuk Social Seeding, anda akan menerima notifikasi emel sekira anda dipilih!
  3. Apakah gunanya untuk menyambungkan akaun Facebook dan Twitter?

    Sebahagian kempen memerlukan Seeding atas Facebook atau Twitter akaun. Dengan menyambungkan mereka, anda dapat peluang yang lebih tinggi untuk dipilih!

    Apakah itu Social Share?


    1. Social Share memberi pilihan kepada anda untuk memilih kempen yang anda suka dan kongsikannya kepada rakan-rakan anda! Anda akan dapat ganjaran atas setiap klik unik yang anda dapat dari link peribadi anda! Tiada had atas berapa kempen yang anda boleh kongsi!
    2. Bagaimanakah saya melaksanakan Social Sharing?

      Sungguh mudah! Pilihlah kempen yang mana-mana yang anda suka untuk berkongsi dalam Halaman Utama Churp Churp, karang mesej anda dengan link peribadi anda dan pilih platform-platform yang anda ingin berkongsi! Semakin banyak anda menyebar, semakin tinggi peluang untuk mendapat ganjaran yang lumayan!
    3. Bolehkah Churp Churp meyebarkan mesej-mesej Social Share saya secara automatik?

    4. Ya! Anda boleh membenarkan Churp Churp menyebarkan mesej-mesej Social Share secara automatik. Anda boleh pilih frekuensi sebaran yang anda gemari. Mesej-mesej Social Share anda akan dipaparkan ke platform-platform yang anda izinkan.
    5. Apakah yang Digalakkan dan Dilarangkan dalam Social Share?

      Anda digalakkan untuk mempersonalisasikan mesej-mesej anda semasa berkongsi ke Facebook, Twitter atau sebarang rangkaian platform sosial atau emel dan hanya berkongsi kepada rakan-rakan anda yang mungkin minat. Anda tidak digalakkan untuk menghantar spam ke halaman Facebook pengiklan dan pesaing mereka, berkongsi atas halaman web yang mecurigakan atau servis Pay to Click (PTC) dan meyebarkan dengan mesej yang memesongkan.


      Apa itu Social Seeding?

      1. Kempen Social Seeding adalah kempen khas dipilih untuk anda. Jika anda dipilih untuk suatu kempen, anda akan menerima notifikasi melalui emel. Kempen itu akan dipaparkan di halaman utama dan anda akan diberikan satu ringkasan untuk karang mesej anda di platform-platform yand tertentu seperti Twitter, Facebook atau Forum.
      2. Bilakah akan mesej Social Seeding saya dipaparkan?

        Mesej-mesej Social Seeding akan dipaparkan atau dikehendaki untuk dipaparkan oleh anda semasa tempoh kempen. Hantarlah tweet Social Seeding anda secepat mungkin supaya anda dapat peluang yang lebih tinggi untuk diluluskan! Anda tidak mahu mesej anda dipapar secara rawak kan?

        *** Kalau ada sebarang pertanyaan... Rajin-rajinlah komen ok!