Cara mencuci sinki tersumbat dengan mudah

Assalamu'alaikum, hai... 
Cara mencuci sinki tersumbat dengan mudah | Masalah sinki tersumbat? Sememangnya ramai yang sering alami termasuklah Fiza sendiri. Kekadang,  benda mudah pun kita tak boleh nak selesaikan andai kita tidak tahu caranya. 

Cara mencuci sinki tersumbat dengan mudah

Al-maklumlah, kekadang semua sisa makanan, minyak mahupun bekas air minuman melekat pada saluran sinki. Bila dah terlalu tebal ia boleh menyebabkan sinki tersumbat. Jadi, cara untuk mencuci sinki tersumbat adalah dengan hanya menggunakan baking soda dan jugak cuka makan. Tuangkan di dalam lubang sinki. Kemudian gunakan air panas untuk melarutkan semua sisa bendasing yang menyebabkan sinki kita tersumbat. In Shaa Allah, ia sangat membantu. 

Selamat mencuba! 

#CaraMencuciSinki

Cara mencuci sinki tersumbat dengan mudah Cara mencuci sinki tersumbat dengan mudah Reviewed by fiza linolie on April 30, 2018 Rating: 5

4 comments:

  1. ccl selalu juga amalkan cara ni memang menjadi

    ReplyDelete
  2. Kan.. Fiza pun, dah tahu cara... Terus guna cara ni je 😊

    ReplyDelete
  3. nanti nak buat lah sebab sinki memang tersumbat sekarang ni

    ReplyDelete