DIA YANG MENULIS

Ais kepal milo

Assalamu'alaikum,  hai... 
Ais kepal milo |  Nak pergi Kuala Kangsar semata-mata nak merasa ais kepal milo tok abah. Jauh bebeno. Haha... Apalagi, seawal jam 7 pagi sementara Ain masih tidur... Fiza mencari resepi ais kepal milo tok abah. Tak jumpa resepi ori pun tak apa... Janji lebih kurang sama pun tak kisah. Nanti, ada masa hujung minggu ke... Boleh try.

Ais kepal milo
Kredit gambar : https://iluminasi.com/bm/resepi-ais-kepal-milo-paling-simple.html

Resepi Ais kepal milo
Ok! Resepi ni Fiza ambik dari FB dan bahan-bahan yang diperlukan adalah seperti berikut :-
  1. Milo
  2. Ais batu hancur
  3. Susu
  4. Blender
  5. Topping

Kemudian, cara Membuatnya pulak... 
Pertama,  ambil serbuk milo secukupnya. Tambahkan sedikit air untuk pastikan adunan milo kental dan likat. Biarkan beberapa minit supaya adunannya sebati. 

Kedua, blend ais dan bentukkan atau kepalkan mengikut citarasa sendiri. Letakkan susu manis secukupnya. Topping dengan bancuhan milo yang dibiarkan tadi.  Akhir sekali...  Nak add-on topping coklat rice, aiskrim ke kat atas milo kepal pun boleh. 

Perghhh! Mesti sedap kan... Lebih-lebih lagi time cuaca panas. Dah dapat resepi ni... Nanti bila-bila ada masa free, bolehla try 😊

#aiskepalmilo
#resepiaiskepal

Post a Comment

6 Comments

  1. Viral ais kepal ni ya...
    boleh tahan juga harga dia...
    baik buat sndiri boleh dapat berkepal-kepal..kekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang viral... Haritu tengok jugak kat tv pasal ais kepal tok abah ni. Hehe... Buat sendiri sah-sah berkepal-kepal Nieyl 😊

      Delete
  2. Viral skrng ni ais kepal.. pekat betul milo nya. Sedap tngok!

    ReplyDelete
  3. omakaii kemain ha tgk milo nyer..ais kepal nye..awww tergoda...salam kenal newbie here

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal awak. Thanks yer sudi singgah di blog akak 😊

      Delete