Sampainya Hati! | Assalamualaikum, selamat pagi. Korang tengah buat apa? Kat kampung Fiza hujan lebat sekarang ni dan tetiba rajin pulak nak update blog.

Pagi ni Fiza nak share satu cerita. Kiranya, cerita ni adalah merupakan luahan rasa di samping nak memberi nasihat. Cheeewah! Nak bagi nasihat tu yang tak menahan tu. Kan?

Kisahnye...

Semalam cuaca di kampung Fiza agak panas. Sampai ke malam tau. Biasalah, kalau dah panas... Mestila nak carik sesuatu yang boleh sejukkan anak tekak. Betul tak?

Kisah membeli kentang goreng di sebuah warung
Sumber imej dari Liputan6.com

Lepas Isya' encik suami suruhla adik tapau air teh c peng dan kentang goreng di satu warung ni. Lama dah tak merasa kentang goreng... Teringin jugak nak cari kudapan untuk menonton movie di tv.

Alhamdulillah, walaupun dah lewat... Adik sempat tapau kentang goreng. RM5 tau setapau, tu pun separuh je isinya. Before bagi Alia dan Ain makan... Fiza akan rasa terlebih dahulu.

Allahu akhbar... Tak tau nak describe rasanya macam mana... Yang kuat rasanya di lidah... Adalah rasa bekas minyak ikan, ayam yang dah beberapa kali di recyle... Lepas makan kentang tu... Lidah Fiza pun turut rasa gatal. Ain pulak dek kerana tak sabar... Terus makan jugak. Sekali... Dia muntahkan balik.

Tak sedap mak...

Budak pun tahu nak menilai. Apalagi encik suami... Siap kata...

Lepas ni, takde dah nak membeli di warung tu lagi.

Sampainya hati jual makanan gitu. Akhirnya, setapau kentang menjadi rezeki tong sampah.

Gambar takde ye. Fiza tak nak up kat sini. Kang ada teman sekampung yang baca. Boleh pulak tahu siapa yang menjual. Yelah... Berapa buah je pun warung yang ada di kampung Fiza.

Satu nasihat Fiza.

Bila kita berniaga tak jujur. Rezeki pasti akan bersusut. Sekali dah kena... Taubat! Orang tak kan datang balik. Serius!!! Lagi² orang macam Fiza dan suami. Cepat serik. Satu sen pun amat bermakna tau.

That why, lebih baik buat sendiri. Kan?