Assalamualaikum, hai...
Renew Domain Blog? | Sedang sibuk mengemas rumah, tetiba notification email di smartphone berbunyi. Ingatkan ada new jobs... Rupanya pasal reminder dari NetKL untuk me'renew domain.

Ha'ah la... Baru teringat pasal domain. Huhu. Apalagi, before lupa, baik terus bayar sementara ingat. Sepantas kilat Fiza buat transaksi pembayaran. Alhamdulillah, settle pasal domain. Next pembayaran adalah sebelum 14/2/2020. 

Cara renew domain NetKL
Screenshot dari NetKL

Bagaimana nak renew domain dengan mudah?

Based on pengalaman dengan NetKL, nak renew domain blog tersangatlah mudah. Pertama, dorang akan hantar email reminder kepada kita... Bila due date untuk renew domain. Dalam masa yang sama jugak, mereka akan sertakan maklumat cara pembayaran.

Nak mudah. Guna je online banking. Hehe. Pastikan maklumat seperti nombor akaun. Invoice dan jumlah adalah betul. Last sekali, dah buat pembayaran... Hantar je email dekat support teams dan attach screenshot pembayaran. Tunggu dalam masa 10 ke 30 minit... Dorang akan reply balik bagitau samada domain kita dah renew ataupun tidak.

Mudahkan?

Kalau macam Fiza, setahun Fiza ambik yang RM60 je. So far, dah masuk tahun kedua menggunakan perkhidmatan NetKL... Takde sebarang masalah pun timbul. Malah dorang sangat² membantu. That why sampai sekarang Fiza masih setia dengan NetKL. Ekekeke....

Alhamdulillah, lega bila dah renew domain.