Assalamualaikum, hai...
Siapakah Pelakon Yang Membawa Watak Zaza, Dalam Megadrama Cik Reen Encik Ngok Ngek? | Tajuk kemain panjang kan, tapi hakikatnya... Sekadar ingin berkongsi tentang watak Zaza dalam drama Cik Reen Encik Ngok Ngek je pun. 

Actually, pelakon yang membawa watak Zaza sebagai girlfriend Harris dalam drama tersebut ialah Haneesya Hanee. Gadis berkulit hitam manis. Keunikan pada raut wajah diri gadis tersebut, membuatkan Fiza tercari-cari akan biodatanya di internet.

Pelakon Haneesya Hanee cik reen encik ngok ngek
Kredit : Iluminasi

BIODATA HANEESYA HANEE YANG MEMBAWA WATAK ZAZA DALAM DRAMA CIK REEN ENCIK NGOK NGEK

Oh! Ya... Before ni Fiza memang jangka Haneesya Hanee anak kacukan. Tapi kacukan yang Fiza jangkakan... Ialah Melayu + Orang berkulit hitam. Rupanya jangkaan Fiza sedikit meleset. Haha...

Ternyata, Haneesya Hanee atau nama sebenarnya Sharifah Haneesya Sayed Sahlan adalah berdarah kacukan Melayu Arab. Berumur 18 tahun dan merupakan anak kelahiran Pulau Pinang. Muda lagi orangnya. Kan?

Selain tu, dia jugak bekerja sebagai model dan pelakon. Berketinggian 170cm dan mempunyai masalah disleksia sejak dari kecik lagi. 

Sejak dari kecik jugak, bakat dia teserlah dalam dunia seni. Di mana, sejak berumur 9 tahun, dia telah membintangi teater Siti di Alam Fantasi dan Lat Kampung Boy yang berlansung di Istana Budaya dan karier seninya berterusan sehingga kini.

That it's serba sedikit latar belakang tentang Haneesya Hanee. For those yang nak tahu lebih lanjut tentang dia. Nak tengok gambar ke apa... Bolehla usha laman sosial Haneesya Hanee seperti berikut :-

Instagram : @heneesyahanee
Twitter : @HaneesyaHanee

PENDAPAT TENTANG LAKONAN HANEESYA HANEE

For me, Haneesya Hanee ada bakat untuk berlakon terutamanya untuk watak jahat. Agak menjadi jugaklah watak Zaza yang dia bawak dalam drama Cik Reen Encik Ngok Ngek. Not bad... Semoga terus sukses dalam bidang lakonan. Cuma... Agak seksi jugaklah seperti Angelina Jolie. Bak kata anak-anak murid cik murai a.k.a cik Reen. Haha... 

Daku dah terjebak oiii... Dengan drama bersiri Cik Reen Encik Ngok Ngek. Hadoiii...