Assalamualaikum, hai... 
Bunga Selepas Hujan! | Bila bosan mencengkam jiwa, sesekali Fiza akan ke taman bunga emak. Tenangnya jiwa apabila melihat kuntuman bunga mekar dibasahi hujan. Nikmat apalagi nak didustakan... Kan? 

Bunga mahkota baiduri bewarna pink
Gambar menggunakan handphone Oppo a37f
#photooftheday
#blogpic
#bungamahkotabaiduri

Indahnya ciptaan Tuhan. Subhanallah... Tetiba Fiza teringat dengan rakan kita di Palu, Sulawesi. Tsunami membadai bumi palu 28 September 2018, pastinya memberi kesan trauma kepada mereka yang masih hidup. Tapi... Hidup mesti diteruskan. Apa yang berlaku adalah ujian dari Allah S.W.T... Setiap yang berlaku pastinya ada hikmah. Semoga urusan mereka di sana dipermudahkan hendaknya. 


4 Comments

  1. Cantik.. apa nama lain bunga ni ya? Macam pernah nampak la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kat tempat fiza, golongan mak² panggil nama bunga tersebut kel****t mem. Tapi dalam bahasa omputehnya disebut crown of thorn.

      Delete
  2. subhanallah ..cantiknya pink.. itu lah sayu pulak pk kan mangsa2 tragedi...tgk video lumpur tolak rumah tu ya ALLAH insaf rasa....mcm nk tenggelam dah tempat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan! Cantik kan color pink. Tapi, bila ingat Palu, Sulawesi... Hati rasa sedih dan hiba melihatkan ramai yang terkorban.

      Delete