Assalamualaikum, hai...
Entri Atau Post Terbaru Lambat Atau Tak Keluar Di Reading List | Tiap kali publish entri, perkara pertama yang akan Fiza check adalah bahagian Reading List, Dashboard blogspot. Di situ, kita boleh tengok samada entri yang telah kita post ada atau tidak.

Sekiranya tiada tersenarai di bahagian reading list... Itu bermakna, secara automatik... Ia jugak tidak akan muncul atau lambat keluar di bloglist rakan blogger yang lain. 

Actually, lepas tukar template haritu... Blog Fiza menghadapi masalah tersebut... Dan disebabkan malas nak bukak html, Fiza biarkan... Ternyata ia menyebabkan trafik blog Fiza jugak turut terjejas. So, nak atau tak... Kena jugak cari jalan penyelesaian. 

Dengan panduan blog yang berjudul "Punyai masalah entri terbaru tidak keluar di bloglist", oleh blogger Hasrul Hassan... Fiza cuba untuk selesaikannya dulu, kita tengok bagaimana. Nanti Fiza update samada ia berhasil ataupun tidak. Terima kasih kerana telah berkongsi tutorial tersebut.

CARA MENGATASI ENTRI LAMBAT ATAU TIDAK MUNCUL DI BLOGLIST

Caranya sangat mudah...
Pergi bahagian Theme, then klik pada edit html
copy paste html di bawah... Di bahagian bawah code <head>
<link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="lamanweb - Atom" href="http://lamanweb.blogspot.com/feeds/posts/default" />
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="lamanweb - RSS" href="http://lamanweb.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss" />
Contohnya adalah seperti berikut :- 


panduan untuk blogger bagaimana mengatasi entri tidak muncul


Selamat Mencuba! Semoga ia berhasil hendaknya 😬😄