Assalamu'alaikum, hai... 
Merawat bibir kering mengelupas | Start balik dari Sibu 20 haribulan, Fiza mengalami bibir kering. Lebih teruk lagi,  Fiza pantang tengok terus nak kupas... Apalagi, kekadang rasa pedih disebabkan luka. 

Kebaikan madu kelulut

Nak dijadikan cerita, dua hari yang lepas Fiza try cari di google petua, cara atasi... Macam-macamla keyword Fiza guna. Rata-rata mengatakan madu bagus untuk merawat bibir kering. So, lepas breakfast... Fiza oleskan sedikit madu kelulut di bibir. Ala... Pakai macam lips gloss... So, far sampai harini agak selesala jugak bibir. Nasib baik mak ada tuaian madu kelulut sendiri... So, tak payahla nak berabis duit untuk beli madu. Lagipun, harga madu original di pasaran agak mahal kan... 

Actually, banyak sebenarnya kebaikan madu kelulut. Antaranya adalah seperti berikut :-

1.Semestinya digunakan sebagai pelembab bibir agar tidak kering dan pecah-pecah. 

2.Menghilangkan rasa letih, meningkatkan metabolisme badan. 

3.Merawat batuk, selsema dan sakit kerongkong. 

4.Meningkatkan pengeluaran hormon. 

5.Memperbaiki sel tubuh yang rosak. 

Tu antara lima faedah atau kelebihan yang ada pada madu kelulut... Tapi, sebenarnya ada banyak lagi kelebihannya. Nak tau lebih lanjut... Bolehla melawati laman kelulutborneo

Alhamdulillah, harini hari ketiga Fiza menggunakan madu kelulut untuk merawat bibir yang mengelupas... So far, hasilnya cukup memuaskan. Harap-harap duatiga hari nanti bebaslah dari bibir kering. 😊😊😊

#MaduKelulut

2 Comments

  1. duhal.. mcm2 khasiat madu tok duhal. :)

    ReplyDelete
  2. memag madu asli banyak khasiatnya, lebih2 lagi madu kelulut.
    Cuma nak cari yang betul2 asli agak susah.
    Silap2 minum kena diabetis.

    ReplyDelete