Ketika aku sedih

Assalamu'alaikum, hai... 
Ketika aku sedih | Pernah tak alami situasi yang berikut :-

Quotes sedih

" Bila aku berpura-pura kuat, tidak ada seorang pun melihat air mataku yang tersembunyi kecuali Allah. Ketika aku sedih dan memerlukan bahu untuk menangis, tidak ada yang sudi membantuku melainkan Allah ".

Mesti pernah kan... 
Bila kita menghadapi masalah dalam kehidupan seharian, kita sering kali memilih untuk berpura-pura di depan insan yang lain. Kononnya... Seperti tiada apa yang berlaku. Namun, di sebalik kepura-puraan itu... Tiada siapa yang tahu... Balik rumah menangis semahunya di bucu katil. 

Walaupun sesedih mana pun kita, dekatkanlah diri pada Allah. In Shaa Allah, ketenangan akan datang dalam diri untuk mengubati kesedihan yang dihadapi. 

Teman ketawa ramai, teman menangis lansung tiada. Itulah hakikat yang kita kena terima di muka bumi ini. Kekadang, ada manusia yang hanya suka berkawan dengan kita apabila kita memiliki segalanya. Tapi, apabila kita ditimpa masalah, tiada siapa yang mengaku diri kawan... 

Tapi, Allah...
Sentiasa ada buat kita. Walaupun sejauh mana kita lupa akanNYA... Bila kita sedar dan bertaubat... Allah pasti mendengarkan doa hambaNYA. 

Moga kata-kata tersebut menjadi semangat buat kita semua. Akhir kata, senang atau tidak urusan kehidupan kita... Janganlah lupa pada Allah yang maha berkuasa. Wallahu'alam... 

#QuotesSedih

Ketika aku sedih Ketika aku sedih Reviewed by fiza linolie on April 28, 2018 Rating: 5

No comments: