Pageview blog naik mendadak | Alhamdulillah, even tak mencapai ratusan ribu lagi... Namun, ia cukup menggembirakan aku sebagai blogger picisan.


Actually, based on statistik dashboard blog... Rata-rata trafik datang dari browser yandex.ru, babab.net dan google.com. Namun, after raya until now... Ratusan trafik datang dari browser yandex.ru iaitu browser yang digunapakai oleh negara Rusia. Pelik! Bukan... Sedangkan blog aku berbahasa Melayu. Tapi, mungkin jugak dorang guna penterjemahan bahasa.

Melihatkan pageview naik mendadak seban hari. Aku pun study sikit berkaitan yandex.ru. Pada yang berdaftar google adsense... Trafik dari luar negara amat-amatlah diperlukan untuk menghasilkan wang daripada blog. Namun, aku tak pernahlah daftar di bawah ping yandex.ru. Musykil di situ. Adakah berlakunya spam atau adakah ada orang yang hack blog aku. Wallahu'alam...

Setakat ni takdelah yang pelik berlaku pada blog aku sehingga berlakunya kerosakan. Cuma musykil tengok aliran ratusan trafik yang datangnya dari yandex.ru.

Ada tak yang pernah mengalami masalah sama seperti di atas? Kalau ada... Boleh tak sharing apa yang berlaku sebenarnya.