HANDBAG TERTINGGAL | Pada 7 Jun 2016 iaitu hari kedua berpuasa, seperti dirancang... Kami berangkat ke Kuching untuk menziarahi mertua aku. Entah bagaimana handbag boleh terlupa pun aku tak tau... Hampir 2 jam perjalanan, barulah perasan yang handbag aku tertinggal di rumah. Nak patah balik dah jauh sangat dah...

Sudahnya... Aku ke Kuching tanpa bawak kad pengenalan diri dan handphone. Apalagi... Tak ke mana-manalah jawabnya. Cuma sempat ke Giant jelah... Shopping barang. Kemudian... 4 hari jugak blog sunyi tanpa entri. Nak buat macam mana... Dah tertinggal. Lagipun, bila dah balik ke rumah mak mertua... Kenalah luangkan masa untuk dorang... So, no hallah... Setakat handphone tertinggal.


Kemudian, cakap pasal shopping di Giant, Allah... Ain lansung tak bagi kerjasama... Dia nak jugak jalan sana-sini tanpa dipegang. Aku sempat beli apa yang dapat dicapai je... Selebihnya main kejar-kejar Ain pulak dalam Giant. Bila letak dalam troli... Meraung pulak mintak dilepaskan... Sudahnya, tak sampai setengah jam kami dah keluar dari Giant. Boleh pulak encik suami kata... Serik nak bawak Ain ke shopping mall. Haha... Buat lawak pulak dah... Padahal, lepas kejadian tersebut... Ada hati lagi nak ajak Ain dan Alia ke Summer mall.

Namun, keinginan nak bawak dorang ke Summer mall terpaksa dibatalkan dek kerana hujan lebat. Tu antara aktiviti kami di rumah mertua sepanjang minggu kedua cuti sekolah.

Harini anak-anak dah kembali ke sekolah... Selamat kembali ke sekolah yer :)