Mamat muka selenga | satu lagi novel yang mungkin bakal diadaptasikan ke dalam drama coming soon. Itu based on apa yang aku baca di facebook Filem/Drama adaptasi novel. Pada yang minat baca novel... Sudah pastinya akan tertunggu-tunggu drama yang diadaptasi daripada novel yang telah dibaca right.

Sumber gambar daripada fb Drama/Filem Adaptasi Novel

Kekadang... Baca novel macam best... Tapi bila dah diadaptasi ke drama... Kekadang best, kekadang menjadi satu jalan cerita yang kurang menarik. Pada aku... Best ke tidak sesuatu drama itu bukan sahaja dipengaruhi oleh jalan ceritanya... Tapi juga pemilihan para pelakonnya... Lebih-lebih lagi watak hero dan heroin. Kalau tak kena gaya... Boleh menyebabkan sesuatu drama itu menjadi kurang menarik... Sudahnya menyebabkan jatuh merudum hits penontonnya. Betul tak?

Before novel mamat muka selenga diadaptasikan ke dalam drama. Pada yang belum baca novelnya... Di sini aku jugak ingin kongsikan url Bab 1 sehinggalah Bab 15 Mamat muka selenga untuk dibaca. Atleast... Tahu jugak sikit ceritanya.

Bab 1 Mamat Muka Selenga
Bab 2 Mamat Muka Selenga
Bab 3 Mamat Muka Selenga
Bab 4 Mamat Muka Selenga
Bab 5 Mamat Muka Selenga
Bab 6 Mamat Muka Selenga
Bab 7 Mamat Muka Selenga
Bab 8 Mamat Muka Selenga
Bab 9 Mamat Muka Selenga
Bab 10 Mamat Muka Selenga
Bab 11 Mamat Muka Selenga
Bab 12 Mamat Muka Selenga
Bab 13 Mamat Muka Selenga
Bab 14 Mamat Muka Selenga
Bab 15 Mamat Muka Selenga

Macam best je jalan ceritanya right. Namun, nak tahu best ke tidak drama daripada adaptasi novel Mamat muka selenga... Kenalah tunggu kemunculannya di kaca tv nanti. Insya Allah, nanti akan aku update lagi mengenai sinopsis dramanya... If novel Mamat muka selenga memang betul-betul akan di dramakan.

Stay tuned! Have a nice day :)

Sumber url novel Mamat Muka Selenga : tintaalieshakirana.blogspot.my