Setialah pada yang satu. Satu ungkapan yang mungkin susah untuk dilakukan pada sesetengah gadis atau lelaki yang mungkin lebih bersikap berhati- hati dalam memilih pasangan. Sudahnya, dalam dok bercinta dengan sorang, tapi dalam masa yang sama pasang lain.


Namun, pada aku... itu bukan satu tindakan yang baik... Sebaliknya mengundang perkara tak elok. Manusia fitrahnya bukanlah perfect... Nak cari yang perfect... Sampai bila pun tak kan dapat. Percayalah... Yang penting, dalam sesuatu hubungan tu wajib ada 4K iaitu Kejujuran, Kepercayaan, Kesefahaman dan Kasih sayang.

Bila tak setia, dan bila pasangan boleh cium bau kecurangan kita. Nescaya... Kepercayaan dalam diri pasangan kita mulai memudar. That why, sampai ada yang sanggup bunuh atau bomohkan pasangan disebabkan tak setia. Na'uzubillah.

Kalau rasa dah tak boleh nak teruskan sesuatu hubungan... Berterus terang adalah jalan terbaik sebelum menjadi lebih parah. Bukannya berdiam diri dan berpura-pura cintakan pasangan. Terseksa jiwa tau...