Rahsia Peria Katak Pada Penyakit Kulit. Satu info yang pernah aku terbaca di Majalah iSIHAT di mana peria atau nama saintifiknya Momordica Charantia merupakan salah satu herba dalam perubatan traditional Cina yang digunakan untuk merawat asma dan masalah haid. Selain itu... Ia juga digunakan untuk mengubati penyakit kulit.


Namun... Ramai orang tak suka makan peria disebabkan rasanya yang pahit. Tapi... Ada jugak cara nak hilangkan pahit peria sebenarnya. Tak silap aku pernah share satu entri bertajuk Petua bagaimana hendak hilangkan pahit peria. Selain tu... Terdapat satu lagi tips bagaimana hendak mengurangkan rasa pahit pada buah peria... Iaitu cara potong hendaklah memanjang dan bukannya melintang. Alhamdulillah... Last week, pernah buat menu peria campur telur... Guna kaedah memotong secara memanjang... So far, takdelah pahit sangat. Sedap apa... Tips tu... Kawan adik kongsikan.

Pada penghidap sakit kulit... Bolehlah amalkan memakan buah peria. Mana tahu... Dengan izin Allah... Penyakit kita boleh berkurang... Selain daripada banyak berdoa right... Yang penting usaha kena ada. Tak gitu?... Semoga info yang sikit ini memberi manfaat buat kita pada masa akan datang. Wallahu'alam...