Assalamu'alaikum, hai

kisah lucu di hospital, lucu, lawak,
Sumber daripada Facebook

Actually... Gambar ni aku printscreen dari Facebook. Ada member yang kongsikan. Aku tak tahulah motif dia... Sebagai bahan untuk diketawakan?... Atau mengajak rakan-rakan untuk berfikir sejenak.

Kalau diperhatikan. Memang lucu right. Tapi... Ada tapinya. If parents kita buat gitu. Apa yang kita rasa?

Mula-mula... Aku tengok gambar tu. Nak tergelak pun ada. Namun... Jauh di sudut hati. Aku mula terfikir tentang mak ayah aku. Tak tahulah... If orang tua dalam gambar tu ada anak atau tidaklah kan.

Benda ni selalu terjadi di hospital. Ramai warga emas yang datang rata-rata tak berteman. Kalau jenis yang reti baca. Tak kisahlah... Boleh settle sendiri. Tapi... Bagaimana pulak... Yang buta huruf dan punyai masalah pendengaran.

Pernah terjadi tau kena batang hidung aku... Duatiga kali jugak jumpa warga emas mintak tolong tunjukkan mana bilik yang kena di masuk... Then... Tanya itu ini... Sian pulak aku tengok. Itu kalau jumpa orang yang nak tolong. Kalau jumpa orang yang slumber badak buat-buat tak tahu... Macam mana?

Memang kesian. 

Bersamalah kita beringat. Masa kecil kita... Kita ditatang bagai minyak yang penuh. Bila dah dewasa... Apa salahnya, kita pulak menatang dorang. Mak ayah tak kan pernah mintak anaknya membalas jasa dan pengorbanan mereka. Tapi... Sebagai anak. Kita wajib membahagiakan dorang. Sesibuk mana pun kita, luangkanlah masa untuk dorang. Atleast, temankanlah dorang ke klinik. Itu sudah cukup menggembirakan mereka.