Assalamu'alaikum, hai...
Semalam... Tengok tak episod 2, maaf jika aku tak sempurna?. Aku sempat jugak tengok separuh... Yelah! Ada anak, ada suami... Nak lagi duduk dengan family. Kekadang terhad jugak masa untuk menonton tv... Banyak sangat tuntutan yang kena didahulukan. So, tak boleh nak kata apa dah... Redha jelah. Hehe...

Bila tengok watak Melina yang suka suruh kawan buat assignment, teringat pulak aku dengan someone... Time study dulu. Sanggup sogok kawan dengan duit asal assignment dia siap.

Tapi... Bagi akulah kan... Kalau gitu gaya kita study. Baik balik umah... Lansung takde kepuasan dalam dunia belajar. Lansung tak merasa kepayahan mencari bahan untuk buat assignment right. Tahu-tahu... Dapat segulung ijazah. Berbaloikah?

Begitulah... Adat di dunia. Kita hidup pasti menerima pelbagai ujian dari Allah. Ada yang kaya... Diuji dengan kekayaannya... Yang miskin pulak, diuji dengan rezeki anak yang ramai. Hakikatnya... Sejauh mana keimanan kita, semuanya bergantung kepada diri kita untuk menangani ujian yang kita hadapi.