Assalamu'alaikum ♥,
Lepas sahur... Tak tidur lagi dah. Bacalah majalah wanita yang keluaran 2007 sementara tunggu pakaian dalam mesin basuh siap dicuci. Aku adalah baca pasal jenis sayuran yang boleh membawa keburukan kepada badan

Ternyata...

Sayuran yang mengandungi 'salicytic asid' seperti terung, timun dan bendi adalah di antara makanan yang tidak elok untuk dimakan dalam kadar yang banyak dan setiap hari.

Kemudian... Sayuran yang mempunyai banyak bahan 'Acid Oxalic' yang mudah bercampur dengan kalsium dalam badan. Boleh menyebabkan batu karang seperti kubis, bayam dan pucuk ubi. That why... Ia perlu dicelur terlebih dahulu sebelum dimakan.

Akhir sekali... Sayur-sayuran diimport juga dikatakan mampu merosakan badan kerana ia dikatakan mengandungi bahan-bahan yang mendatangkan masalah kepada kesihatan.

Tu antara sayur-sayuran yang boleh merosakan tubuh badan. Alhamdulillah, setakat ni memang jarang makan timun, bendi dan terung. Kalau nak makan bayam pun memang masak terus. Begitu jugak kalau nak mengulam pucuk ubi. Memang celur dulu. Takdenya nak makan terus. Tak sedap!

Aku harap... Dengan sedikit info ni. Ia dapat menjadi panduan di masa-masa akan datang di dalam penyediaan makanan untuk family. InsyaAllah ^_^.

Wallahu'alam...