Assalamu'alaikum ♥,
Wanita dan kecantikan. Ibarat lagu dan irama. Jika irama dipisahkan, maka pincanglah lagu. Begitu juga dengan wanita. Yang sememangnya sukakan kecantikan. Kalau entri sebelum ni aku bercerita tentang tip memilih kasut. Entri kali ni pulak. Aku nak share tentang tudung.

cara terbaik pilih tudung, petua pilih tudung, tips pilih tudung,
Cantik tak saya? Hehe... Alia takleh tengok ibu dia bertudung. Kita bertudung dia pun nak bertudung jugak.

As a muslimah, tudung adalah menjadi satu kepentingan dalam berpakaian. Nak nampak cantik. Tudung juga mestilah bersesuaian dengan pakaian. Right!

Bercakap pasal kesesuaian tudung dan pakaian. Aku pernah terbaca dalam majalah dara.com keluaran ke berapa entah. Aku tak ingat... Mengenai tips memilih tudung bersesuaian dengan pakaian. Di mana artikel tersebut menggariskan beberapa langkah untuk memilih tudung. Dan tipsnya adalah seperti berikut.

  • Pilih tudung biarlah daripada kain jenis sejuk seperti kain kapas, kain kasa ( macam tudung bawal okeh! ) dan laycra.
  • Sekiranya memilih tudung bercorak bunga besar. Baju biarlah berwarna garang dan polos.
  • If pakai baju bercorak atau berbunga. Padankan dengan tudung yang mempunyai warna paling sikit di pakaian. For example lah ek! Jika warna biru paling sikit di baju dan lebih lagi color putih. Maka pilihlah color biru.
  • Try elak memakai tudung dan baju yang mempunyai warna sedondon.
  • Elakkan pemakaian tudung yang berwarna gelap dan kusam untuk mengelakkan diri kelihatan lebih berusia daripada umur.

That it's antara 5 tips memilih tudung yang mungkin dapat membantu kita dalam masalah memilih tudung. Pada yang sudi singgah di blog aku. Thanks a lot kerana sudi jadi pembaca entri di blog aku.

Wallahu'alam... Sekian.