Assalamu'alaikum...
First words yang keluar dari mulut mak bila dengar adik aku nak hantar sendiri isteri dia balik... Drive sendiri. First time tu bawak kereta ke Kuching. Kami semua tak berapa confident. Yela... First jauh. Second... Tempat nak pergi bandar. Risau dibuatnya. Biasa tumpang van sapu jer. Keta tak bawak...

Kalau tak bawak... Sampai bila tak belajar kan. Nanti sapa nak ambik kat airport. Alhamdulillah... Berkat sabar bawak keta slow-slow... Akhirnya sampai jugak ke Kuching hari Rabu dan alhamdulillah... Semalam selamat sampai ke rumah. GPS kan ada. Hehe... Siap tempah hotel tu di Damai Beach Resort, Kuching. Apalagi... Abang long. Lega ler... Kalau tak risau memanjang. Lepas ni... Tak ler risau lagi. Dah boleh bawak keta ke bandarlah nampaknya.

Pada aku... Berhati-hati dan doa itu penting. Sama-samalah kita beringat untuk mengamalkan doa naik kenderaan. Semoga segala urusan kita dipermudahkan oleh Allah.


Rumah dah start sunyi... Selepas sorang... Sorang balik. Kami 3 beranak pun dah balik sekolah di Belaga, Bintulu. Tinggal adik aku yang tengah tunggu konvo dan yang sedang bercuti jer di rumah dengan mak ayah aku.