Assalamu'alaikum...
Sambungan episod 1 teduhan cinta... Iffa diceraikan oleh Redza (Shah Iskandar)... Setelah Ayu (Nabila Huda) dan Redza keluar. Iffa tetiba flashback... Bagaimana Ayu boleh merampas Redza dari dia.

Rupa-rupanya... Memang Ayu lama dah sukakan Redza dan ambik kesempatan di atas kebaikan Iffa. Selalu tumpang Redza pergi kerja atas kebenaran Iffa sendiri. Betapa tulusnya hati Iffa mempercayai kawannya, Ayu.

Suaminya... Redza pernah menyuarakan tentang perangai Ayu yang sering ulang-alik dari rumah mereka... Macam pelik. Namun, Iffa masih berperasangka baik. No wonderlah... Kalau everyday tumpang plus ada hati. Memang menjadi... Alamatnya padah mengundang :'(

Akhirnya mereka mengaku... Bahawa mereka saling mencintai satu sama lain. Apalagi emak Redza. Memang sukalah. Malah nak berjumpa dengan Ayu untuk membincangkan perkahwinan mereka. Manakala emak Ayu membantah niat Ayu untuk berkahwin dengan Redza... Kerana merasakan Ayu merampas suami kawan baik sendiri.

Another part... Ehsan dan Nurlisa. Sorang... Playboy yang hidup dalam kesepian bercinta dengan Nurlisa. Tapi tak seperti orang bercinta. Nurlisa pulak walaupun kata cinta kat Ehsan... Tapi keluar dengan orang lain. Apa kes?

Emak Redza ada menyatakan kepada Redza... Bahawa dia akan menghalau Iffa dari rumah mereka. Adakah ianya berlaku... Dan apakah yang berlaku seterusnya. Kenalah tengok episod 3 teduhan kasih ni... Next week. Jalan ceritanya macam best ^_^.

Huhu... Plot citernya yang mula menimbulkan persoalan... Sungguh menarik!

Bicara Kata : Janganlah terlalu mempercayai orang. Percaya boleh. But not 100%... Susah. Kekadang kawan makan kawan.