Assalamu'alaikum...
Alhamdulillah... Atas kesempatan yang aku ada untuk sekali lagi update belog. Kalau tadi, aku berkongsi cerita mengenai Artikel Kacang Rebus RM1,000 Laku Semalam.

Kali ni pulak, aku nak berkongsi info bagaimana aku mendapat BE/CPUV pertama dari Nuffnang... Seperti pernah aku kongsikan di dalam... Entri | CPUV Pertama dari Nuffnang. . ( Baru dapat 1 Cpuv dah kecoh... Right ). Sekadar berkongsi as a guideline di masa hadapan sebenarnya. Mana tau. Terlupa! Boleh rujuk balik. Tak perlulah aku nak search kat google satu-satu dengan hot keywords. BE/CPUV campaign from Nuffnangs...  

Ok! Berikut adalah beberapa step yang telah aku try and error selama 2 minggu then terus dapat Cpuv Nuffnang. ( Selama ni tak pernah nak ambik kisah pasal BE nuffnang. Sebab berblog atas dasar suka-suka konon. Entah! Last 3 weeks before aku tergoda untuk cari tau pasal Buffered Earning dari Nuffnang ). Top-top aku berjaya dapat sebijik campaign. Haha... Kecoh betol   Ok! Ok! Berbalik step yang aku maksudkan... Berikut adalah langkah-langkah aku ambik untuk dapatkan BE/CPUV dari Nuffnang:-  

① Update setiap hari. 1 entri cukup arr. Tapi kalau banyak lagi bagus sebab time BE/CPUV campaign muncul di belog tak sama. Bilakah BE campaign muncul di belog... Kenalah study. Baru dapat tingkatkan duit BE/CPUV.

② Kedua pulak. Kena ikhlas semasa update biodata di Nuffnang. Kalau boleh update selalu ok ^_^.

③ Ketiga. Apa yang aku buat seperti saranan pihak Nuffnang. Kena update Survey Nuffnang jugak. Kalau tak pihak Nuffnang tak tahu tentang kewujudan belog kita.

④ Keempat, apa yang aku buat. Kekadang aku buat entri pasal cpc campaign yang terdapat di belog sebagai sokongan aku terhadap pihak Nuffnang. Dan... Iklan Nuffnang kenalah diletakkan ditempat yang mereka sarankan.

⑤ Last... Apa yang aku buat. Kenalah rajin hantar tiket kat pihak Nuffnang. Itu berdasarkan apa yang aku baca dari belog yang dah dapat banyak BE. Tapi... Aku baru je 2 kali hantar tiket kat pihak Nuffnang. Apa citer?  

Tu lah antara 5 benda yang dah aku try untuk dapatkan BE/CPUV campaign dari Nuffnang. Ternyata berjaya.   Satu lagi sebelum aku lupa. Status glitteri adalah diutamakan dalam memperolehi BE. Selebihnya bergantunglah kepada rezeki. Rezeki kekadang tak dapat kita nak duga.

Wallahu'alam...