Showing posts from June, 2011Show all
:: Dasyat weii... Macam mana tu? Tak Mandi selama 37 Tahun ::

Hola, Salam dunia maya seawal pagi untuk kitak orang  ( korang )   *** Bahasa Sarawak bah. Nak gak selitkan bahasa sarawak dia yer. Bajet ada ke orang nak belajar bahasa sarawak. Hehe...  Orait, kali ni Fiza ingin kongsikan satu cerita yang menarik Fiza rasa kerana i…

BACA SETERUSNYA >>
:: RAHSiA SEPOHON POKOK MAKAN BASIKAL, UNIK DAN PELIK ::

Hola, Kali ini Fiza ingin kongsikan cerita unik dan pelik mengenai sebuah pokok memakan basikal ... Hurmmm... Macam tak logik kan! Hakikatnya... Inilah berlaku terhadap sepohon pokok di Amerika . Di mana sepohon pokok telah memakan sebuah basikal dan telah pun ber…

BACA SETERUSNYA >>
:: ViAGRA PUNYA PASAL!! ::

Hola, Selamat berhujung minggu semua, hari ini Fiza ingin kongsikan sebuah artikel yang menarik saya rasa ... Rasa hairan pun ada, yelah kerana inginkan aura sek yang membara, seorang warga emas sanggup hilang deria pendengaran . Bukan bermaksud hilang telinga yer. Te…

BACA SETERUSNYA >>
Review MaharajaLawak Minggu 12

Hola, Selamat pagi semua. hari ini pasti ramai yang duduk kat rumah kan berehat sambil tengok tv. Bercakap pasal tv, semalam tengok tak Maharajalawak minggu ke-12 yang disiarkan secara live di Johor Bahru? . Hurmmm... Jangkaan saya memang tepat iaitu di mana kumpulan …

BACA SETERUSNYA >>
:: Wowwwww... MENARiKNYA RUMAN KEDiAMAN iNi ::

Hola, Tengah buat apa tu? Jom kita cuci mata kejap... Cuci mata bukan bermaksud cuci mata dengan air ... Hehe. Tapi cuci mata melihat keunikan rumah ciptaan manusia yang begitu kreatif menggunakan otak sehingga mampu mencipta rumah kediaman yang unik lagi menarik .  …

BACA SETERUSNYA >>
AKASiA DEWA CiNTAKU

Hola, Semalam merupakan episod terakhir untuk slot akasia Nora Elena . Sebuah cerita romantis yang pastinya menarik perhatian ramai penonton termasuklah saya. Hehe. Namun, pasti ramai yang tak sabarkan nak tengok drama terbaru pengganti Nora Elena. Drama Dewa cintak…

BACA SETERUSNYA >>
JANGKA HAYAT PRODUK KOSMETIK

Hola, Kecantikan dan sifat kelembutan pada wanita yang inginkan kecantikan sememangnya tidak dapat dipisahkan seperti irama dan lagu . Chewah! Tapi itulah hakikat yang mesti diakui kan... Walaubagaimana pun untuk menjadi cantik, sudah semestinya bahan komestik menj…

BACA SETERUSNYA >>
BAWANG PUTIH Kurangkan KOLESTROL

Hola, Bawang putih atau nama saintifiknya Allium sativum cukup sinonim dalam masakan kerana ia adalah antara bahan asas untuk menjadi perisa dalam makanan . Tahukah Anda? Kini, terdapat banyak kajian yang menunjukkan bahawa Bawang putih mampu menurunkan kolestro…

BACA SETERUSNYA >>
Hebatnya!!... Menaip menggunakan Bibir

Hola, Kekadang apabila melihat orang kurang upaya , pasti kita memikirkan tentang kekurangan mereka dan tak kurang juga yang beranggapan " His! mereka bukan boleh buat apapun ... Tetapi itu hanyalah anggapan insan yang hanya memandang insan lain dengan sebelah …

BACA SETERUSNYA >>

Hola, Petang yang mendamaikan... Sungguh sesuai untuk membaca bahan bacaan ringan sambil minum petang bersama keluarga . Fuhh! bahasa... berbunga-bunga. Hehe. Perasan lebih... Tapi betul apa, pasti ramai yang suka membaca untuk merehatkan otak. betul tak? Kalau Fiza,…

BACA SETERUSNYA >>
APRiKOT TINGKATKAN ENERGI

Hola, Indahnya hidup andainya kita senantiasa mencari sesuatu ilmu untuk dijadikan santapan minda. Namun, kesihatan tubuh badan juga seharusnya jangan kita lupai. Oleh itu, kali ini Fiza ingin kongsikan info berguna untuk kita semua terutamanya apabila bercerita tenta…

BACA SETERUSNYA >>
:: MaTi Di PiJAK GAJAH LiAR ::

Hola, Kali ini saya ingin kongsikan cerita menarik dari Karnataka di mana seorang lelaki berusia 55 tahun telah terbunuh . Malah, dua ekor lembu juga turut terbunuh oleh amukan dua ekor gajah liar . Amukan gajah liar itu telah menyebabkan penghuni sekitar bandar t…

BACA SETERUSNYA >>
:: AJaR BaH BaHasa SARAWAk ::

Hola, Selamat malam semua... Dah lama rasanya tak buat entri pasal bahasa Melayu Sarawak . So ,  hari ini saya selitan 5 perkataan lagi untuk dikongsikan. Berdasarkan analisis nuffnang blog saya terdapat b eberapa perkataan Bahasa Melayu Sarawak yang ingin para pengu…

BACA SETERUSNYA >>
BEN ASHAARI AJAK KRITIK BLOG AKU

Jom Join ramai-ramai di sini

BACA SETERUSNYA >>
AKSi BERAHi Di TEMPAT PARKIR

Hola, Selamat pagi dunia ... Hurmmm, awal-awal pagi lagi bercerita pasal aksi terlarang ek. Haha.... Nak buat macam mana itulah antara cerita yang paling popular di akhir zaman ini ... Sepertinya... Manusia semakin rakus dan buas... Inilah antara berita yang terpa…

BACA SETERUSNYA >>
:: ToMoK atau naMa sebenarnya SHAH INDRAWAN ISMAiL ::

Hola, Pertama sekali, tahniah diucapkan kepada penyanyi Tomok , 27 tahun yang akan melansungkan perkahwinannya dengan Siti Rahayu Abas , 31 tahun ( pramugari ) pada 1 Julai 2011 di sebuah dewan di Keramat, Kuala Lumpur . Malah, beliau juga sudah mulai mengedar kad…

BACA SETERUSNYA >>
BEN ASHAARI AJAK TUKAR LINK

Hola, Jom Join lagi... Ramai-ramai kita gegarkan dunia blog...   Di sini

BACA SETERUSNYA >>
JOM TUKAR SUKA SAMA SUKA LINK BLOG

Jom Join ramai-ramai... Di sini

BACA SETERUSNYA >>
ANTARA BAYI TERPELIK DI DUNiA

Hola, Selamat petang dunia... Seperti biasa, waktu terluang pasti akan aku isikan dengan melayari internet . Malah, antara perkara yang akan aku lakukan ialah sudah semestinya log in Facebook .  Kodek-kodek Facebook dan terbaca satu artikel yang menarik aku rasa dan …

BACA SETERUSNYA >>
200 RIBU SYILING ( COIN ) KUNO DITEMUi

Hola, NANJING   - Para arkeologi di provinsi Jiangsu, China, telah menemukan sekitar 200 ribu syiling kuno di sebuah perigi di kawasan pembinaan bangunan. Syiling-syiling tersebut dipercayai memiliki berat sejumlah sekitar empat tan , ditemukan di kota Suzhou, prov…

BACA SETERUSNYA >>
Apa kes! Tetak Isteri dan jiran juga turut dicederakan...

Hola, Kalau tadi di sini ... Kita melihat di mana fenomena seorang ibu yang menjadi penagih dadah sanggup meninggalkan anaknya yang baru saja berusia 20 bulan. Sekarang gempar pulak dengan cerita seorang suami pemabuk sanggup menetak isterinya kerana isterinya enggan …

BACA SETERUSNYA >>

Hola, METAIRIE (Louissiana):  Jessica Ockman, 33 , ditangkap atas tuduhan membiarkan anaknya berusia 20 bulan bersama mayat rakannya di dalam kereta semata-mata untuk menghisap dadah di sebuah stesen minyak. Pekerja stesen minyak sebelum itu menemui Jessica dalam ke…

BACA SETERUSNYA >>