Hurmm... Tengah hari ini pasti ramai yang dah lapar lebih-lebih lagi kalau singgah kat blog ni yang disajikan makanan di header nya si... Hehehe, suka kan menyeksa mata dan perut.

Cakap pasal makanan...  kalau korang nak tahu, sekarang ni musim buah durian di Sarawak... Kat tempat tinggal korang lak macam mana? Hurmmm... Tapi, tak merasa lagi... Apa tak nyer harga sebiji jer RM35 tau sekarang ni... Mana nak cekau duit tok beli.. Hehe... Takpe, walaupun harga buah durian mahal, ada satu yang saya suka pasal buah durian... Nak Tahu? Mestilah nak tahukan... Kalau tak, tak kan singgah nak baca... Hehehe, sudah tahu bertanya pula, ye tak...? 

Paling saya suka dengan buah durian ialah kulitnye... Apa ke jadahnya suka kulit... Nak makan kulit durian ker? Hehehe... Bukanlah! Kalau korang nak tahu sebenarnye saya nak berkongsi petua dapur pasal kulit buah durian yang mana ia boleh digunakan untuk mengatasi lipas yang sentiasa berkeliaran di dapur... Eeeee, saya paling tak suka tengok lipas... geliiii... Uwekk!

Kalau korang nak praktikkan petua di dapur ni, letakkan kulit durian tersebut di bahagian yang tersembunyi... Bau kulit durian akan membuatkan lipas akan keluar dari rumah... Haaa... Kan elok kalau takde lipas, duit pun jimat... takyah beli racun ke or penyembur... Hehehe, Kedekut betoi... Bukan kedekut! tetapi tak salahkan kita mencuba dan menggunakannya....