Salam semuanya,

Entri kali ini bertajuk " Aku masih dara "... Wah! statement ini bukan pasal aku, hehe... Tapi pasal sebuah filem romantik beb... arahan Ahmad Idham dan diterbitkan oleh Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd dengan barisan pelakonnya seperti Raja Farah (Sofea Pelakon Utama) Reanna, Farid Kamil, Dian P.Ramlee, Rahim Jailani, Riezman Khuzaimi dan Kuna. Hohoho! macam nak promosi filem ni lah pulak... Tadi disebabkan terlalu boring aku menonton filem ni balik untuk kali yang kedua... Ceeewah! tak jemu ker?


Tak, sebenarnya aku buat entri ini bukan apa, cerita ini mempunyai norma kehidupan yang harus kita tontoni. Aku suka akan kisahnya mengenai kehidupan tiga orang gadis yang mempunyai latar belakang keluarga yang berbeza sehingga membuatkan pemikiran mereka terhadap Agama Islam juga berbeza. Dalam filem ini terdapat banyak pengajaran yang kita perolehi... Contohnya, kisah kehidupan dua orang gadis yang mempunyai latar belakang keluarga yang baik, tetapi tidak dapat membentuk peribadi mereka sehingga mereka hilang dara.


Ermmm.... bercakap pasal dara, ada gak nilai positif dalam cerita ini, di mana seorang gadis yang mempunyai latar belakang yang teruk namun dia masih mampu menjaga daranya dan akhirnya terbuka pintu hati untuk mempelajari Islam setelah bertemu dengan seorang pemuda yang begitu warak. Romantik gitu...

Dipendekkan cerita. Cish! asyik pendek je cerita aku... dah tak ada idea. Hehehe. Persoalan utama dalam filem ini adalah dara. hanya kita sendiri yang boleh menentukan diri kita masih dara atau tidak. Pilihan di tangan kita, Kalau kita memilih untuk melakukannya. apakah akan berlaku seterusnya...tet!tet!.. Nauzubillah.... Fikir-fikirkan dan Renung-renungkan. Wah! hebat... hebat cerita ini.

Fikir-fikirkan dan Renung-renungkanlah.